Beskrivning
RDAC CAN-modulen kan användas med Odyssey/Voyager G2 EFIS-system, XTreme EFIS och EMS samt alla iEFIS-system.
RDAC CAN-modulen ansluts till EFIS CAN-bussen och CAN-bussen i ett motor-ECU-system.
Modellen vänder sig till UL Power-motorer som har två ECU-system och använder CAN Aerospace-dataformatet samt ett RS232-gränssnitt.
RDAC CAN ansluter till båda ECU:erna i UL Power-motorn (ECU A och ECU B) och fortsätter att tillhandahålla motordata från fil B i händelse av datafel i fil A beroende på användarens val av DIP-omkopplarna.
RDAC CAN kan konfigureras som ”lane-exklusiv” – i detta läge kan den fixeras till en viss fil i UL Power-motorn. RDAC CAN emulerar RDAC 1 (ECU A) och RDAC 2 (ECU B). För applikationer med två motorer kan RDAC 3 och 4 emuleras på liknande sätt.
RDAC CAN tillhandahåller också ett RS232-gränssnitt som kan användas med UL Power-motorer som inte tillhandahåller ett CAN-gränssnitt. För motorer som tillhandahåller både CAN och RS232 kan båda anslutas vilket ger extra redundans.
RDAC CAN tillhandahåller dessutom två bränslenivåsändaringångar och en strömsensoringång.
Bränslenivåsändarens ingångar är kompatibla med resistiva bränslesändare men kan också användas med vilken bränslenivåsändare som helst som kan ge en DC-utgång i 0-3V-området (interna pull-up resistorer som används för de resistiva nivåsändarna kan stängas av) .
Strömsensorns ingång tillhandahåller ett system som ger en nollströmspänning på 2,5V med ett område på 2,5V över/under detta värde.
Ref: MG_RDAC-CAN_ULP Utgångar: CAN & RS232