Beskrivning
AIR Traffic, vårt nya system för undvikande av kollisioner, utgör hjärtat i installationen för undvikande av trafik i flygplanet. Dess flexibla gränssnittskoncept möjliggör direkt anslutning till många kompatibla indikatorer, navigationssystem från tredje part (inklusive IFR-certifierade panelmonterade system som GARMIN GTN®) eller till och med appar.
AIR Traffic sänder och tar emot FLARM®-data. Detta innebär att den visas och känns igen av över 35 000 FLARM®-användare över hela världen. Förutom FLARM®-signaler tar den emot ADS-B- och Mode-S-trafikdata (den kan bara beräkna det horisontella och vertikala området för Mode-S-trafik. Riktningen för Mode-S-mål detekteras inte).
AIR Traffic kan snabbt integreras i befintliga avioniska ekosystem. Minor Change Approvals och EASA Standard Changes finns tillgängliga för många flygplanstyper, vilket förenklar den juridiska delen av installationsprocessen.
Funktioner:
Sänder och tar emot FLARM® trafikdata. Interoperabel med 35.000 FLARM-användare över hela världen.
Tar emot ADS-B- och Mode-S-transponderdata.
Varnar på ett tillförlitligt sätt för farlig trafik, hinder (databas krävs) och varningszoner.
Levererar GPS- och trafikdata till hundratals kompatibla displayer, rörliga kartor, indikatorer och appar.
Höjdpunkter:
Senaste generationens trafikteknik med flera antenner, antenndiversitet, FLARM, ADS-B IN och transpondermottagning. Fungerar över hela världen (anpassar automatiskt frekvensen efter region).
Mångsidig gränssnittsteknik, 3x RS232, ARINC 429, USB och WiFi direkt integrerat.
Kan monteras fristående eller som tillval kombineras med en AIR Traffic-display.
Trådlös kommunikation med flygplansappar, trådlös konfiguration via PC, smartphone eller surfplatta.
Brytaringångar, relä för styrning av extern elektronik (t.ex. ACL), fungerar med alla yttre och inre antenner.
Minor Change Approval finns tillgängligt för laglig installation i hundratals flygplan.
Ingår i leveransen:
AIR Traffic huvudenhet
FLARM och ADS-B cockpitantenner med 1m kabel
GPS cockpitantenn med 1,5 m kabel
Dokumentation