OMNIA FUEL COMPUTER

4700,00 kr5500,00 kr inkl moms

Bränsledator för 2 Flödessensorer, Bränsletryck

Beställningsvara

- Beskrivning -

Beskrivning

Omnia Fuel Computer gör det möjligt att övervaka den omedelbara bränsleförbrukningen, det uppskattade återstående bränslet, uthålligheten och flygräckvidden om den är kopplad till en GPS. Det kräver 1 eller 2 flödesmätare för bränsletillförsel och retur.
Tre olika larm kan konfigureras: återstående kvantitet, minsta uthållighet, minsta räckvidd. Dessutom kan bränsletrycket övervakas.
Instrumentet är helt anpassningsbart för att passa den överväldigande majoriteten av de befintliga bränsleflödessensorerna.
Omnia Fuel Computer kan också visa bränsletrycket genom att läsa det från en valfri sond.
Alla komponenter i Omnia-familjen är utrustade med en toppmodern, mycket synlig display, en kraftfull 32-bitars mikrokontroller och den senaste generationen av solid state-sensorer och komponenter för att säkerställa tillförlitlighet och noggrannhet över tid. Upp till 16 instrument i Omnia-familjen kan anslutas i ett kluster för att bilda ett kommunikationsnätverk, vilket gör vissa datautbytesoperationer enklare.

flygtillbehörBränsleflödesindikering. Indikering av återstående kvantitet

flygtillbehör Indikering av återstående kvantitet

flygtillbehörBränsle brändes från motorstart

flygtillbehörUthållighet

flygtillbehörAvstånd som kan täckas. (denna funktion kräver anslutning till en GPS, läs mer nedan)

flygtillbehörBeräknat återstående bränsle vid destinationen. (denna funktion kräver anslutning till en GPS, läs mer nedan)

Notera:
Bränsle Datorfunktioner kräver den valfria bränsleflödessensorn Cod. 503030 eller kompatibel.
Upp till 2 bränsleflödessensorer kan installeras på bränsletillförsel- och returledningarna.
Den andra flödesgivaren rekommenderas inte för små flöden i returledningen, t.ex. Rotax 912.

Bränsletrycksfunktionen kräver användning av den valfria trycksonden Cod. 601041.

Räckviddsfunktionen kräver anslutning till en befintlig GPS via NMEA183 eller till GPS-mottagaren Cod. 601090.

Reservfunktionen kräver anslutning via NMEA183 till en GPS där en färdplan eller direkt till exekveras.

Main features
Included gauges:
  • Fuel flow
  • Fuel remain
  • Fuel burned
  • Endurance time
  • Range
  • Reserve

Interfaces:

  • Knob with pushbutton
  • 2 CAN bus
  • Light Sensor input
  • USB 2.0 port
  • 2 Inputs for fuel flow sensors
  • 1 Fuel pressure input for Optional Flybox probe Cod. 601040
  • Can be connected in cluster with other Omnia instruments
Manufacturing:
  • Rugged case milled from solid aluminium
  • Powder-painted
  • 100% manufactured and tested with automatic processes

Functions:

  • Visual Alarm on screen
  • Transistor Alarm output
  • Manual or Automatic Backlight dimmer
  • Easy software updating through the USB port

Tekniska specifikationer:
2,4″ färggrafisk LCD 320×240 pixlar med 1000 nits bakgrundsbelysning
Standardmontering 2-1/4” 57 mm och 3-1/8” 80 mm.
Pulverlackerad aluminiumlåda.
Mått: 68x62x35mm (57), 85x85x40mm (80).
Vikt: 140g. (57), 230 g. (80)
2 bränsleflödessensorer ingång med amplitudområde: 5-30Vpp, frekvensområde 2Hz-10Khz, min. pulslängd: 50uS.
1 bränsletrycksingång 0-5V.
Matningsspänning: 10 ~ 30 V=
GPS-ingång: RS232 RX-port
Matningsström: 60mA (57), 135mA (80).
Larmutgång med öppen kollektor (max 300mA, aktiv låg). Denna utgång kan också användas för att skicka en ton i intercom, med hjälp av Flybox-tillvalskod 105899.
Drifttemperaturområde: -20 ~ +70°C.
Luftfuktighet: max 90 % (utan kondens).
Kommunikation via 2 CAN-bussar.

Vad ingår:
Omnia Fuel-Comp instrument
Tryckt bruksanvisning (eng version)
Alla nödvändiga Molex-kontakter
Pins
M4x10mm skruvar
120 ohm motstånd
Packlista

Ytterligare information

Version

Omnia Fuel L-P 57 mm, Omnia Fuel L-P 80 mm

Varumärke

Flybox

flygbox flyg logo

- Relaterade produkter -